MTÜ Aasia Ekspress (edaspidi AE) reisitingimused on dokument, mis määrab AE ja Reisija suhtlemise põhialused ning neid loetakse tüüptingimusteks võlaõigusseaduse tähenduses. Organiseerimistingimused on AE ja Reisija vahelise lepingu osa ning AE tutvustab neid reisihuvilisele enne lepingu sõlmimist. Reisija kinnitab, et ta on reisiingimustega enne lepingu sõlmimist tutvunud ning aktsepteerib neid. Kui korraldamis tingimused sätestatu on sisult vastuolus AE ja Reisija vahel eraldi kokku lepitud tingimustega, kehtib eraldi kokku lepitud tingimus.
Iga transpordiettevõte, hotell, kindlustusfirma või reisikorraldaja (edaspidi nimetatud teenuse osutaja) on kehtestanud oma reeglid tellimuste muutmise ja tühistamise kohta. AE on nimetatud teenuse korraldajatoodete vahendaja, kes sõlmib lepingu Reisija ja teenuse osutaja vahel ning järgib täies ulatuses nende poolt kehtestatud tingimusi, millest AE informeerib klienti ning mille järgselt on nende täitmine Reisijale kohustuslik. AE koondab reisihuvilise jaoks vajalikku infot, selgitab vajadusel reisitingimusi ning aitabreisihuvilist teenuste valikul.
Reisi pakkumus
Kliendi soovil tutvustab AE Reisijale võimalusi, mis näitab reisiteenuse osutajate poolt pakutavate teenuse ostmisvõimalust tutvustamise ajahetkel, kuid mis ei taga selle teenuse ostmist hiljem. AE poolt kliendile võimaluste tutvustamist mõistetakse kui ettepanekut esitada pakkumus. Reisija poolt esitatud pakkumus muutub AE nõustumuse korral siduvaks kokkuleppeks poolte vahel. Pakkumust ja nõustumust võib esitada nii kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis kui ka suuliselt. AE-l on on õigus paluda pakkumuse esitamist kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis ning sellisel juhul kohustub AE järgima sama vormi ka nõustumuse andmisel.
Lennupilet
Reeglina on lennupileti tellimise, annulleerimise, vahetamise, muutmise ja tühistamise tingimused toodud lennupiletil. Erinevate lennufirmade tingimused teatab AE Reisija soovil.
Üldreeglid
- Erinevate lennufirmade poolt kehtestatud tingimustest teavitab klienti AE kliendi vastavasisulise päringu alusel.
- Üldjuhul on võimalik trahvideta muuta lennubroneeringut kuni selle vormistamiseni piletiks. Peale pileti vormistamist toimub lennu muutmine või annulleerimine vastavalt lennukompanii poolt kehtestatud tingimustele, mis on esitatud pileti tagaküljel või vahelehtedel. Piletit ostes aktsepteerib Reisija neid tingimusi automaatselt.
- Iga lennureisipuhul peab klient tagasilennu piletid kinnitama sihtpunktist sõltumata.
Majutus
Erinevate hotellideja kodumajutuste puhul kehtivad erinvad tingimused. Infot iga konkreetse hotelli ja kodumajutuse kohta jagab AE vastavalt Reisija päringu alusel.
Kindlustus ja tervisekaitse
AE soovitab igal Reisijal vormistada endale reisikindlustus, mis on ainsaks võimaluseks kaitsta end reisi katkemise, ärajäämise, reisil haigestumise või õnnetusjuhtumiga seotud kulutuste eest. Reisikindlustuse puudumisel langeb kogu materiaalne vastutus reisijale.
MTÜ Aasia Ekspress vastutus
AE ei ole ühegi tema poolt korraldatava reisi otsene osutaja, vaid volitatud korraldaja e. teenuse ja selle osutamiseks sõlmitava lepingu vahendaja. AE ei kanna vastutust lennuki, laeva või muu transpordiettevõtte väljumise ja saabumise ajagraafikus tehtavate muudatuste eest.
MTÜ Aasia Ekspress reisitingimused
1.1. Käesolevates reisitingimustes nimetatakse Reisikorraldajaks MTÜ Aasia Ekspressi ning MTÜ Aasia Ekspressi poolt korraldatud reisil osalejat, kes on AE-ga sõlminud reisilepingu, mille aluseks on käesolevad reisitingimused ja kinnituseks AE poolt väljastatud arve.
1.2. Reisileping on Reisija ja Reisikorraldaja vaheline leping, mis muutub siduvaks hetkel kui Reisija on välja valinud reisi ja tasunud selle eest ettemaksu mille aluseks on AE poolt väljastatud arve. Juhul kui Reisija poolt soovitud reis on välja müüdud, jääb tellimus ootele. Reisikorraldaja ei garanteeri ootel olevate tellimuste kinnitmist.
1.3. AE reisikorraldajana vastutab selle eest, et reis vastab kirjeldusele ja reisijale kirjalikes materjalides antud lubadustele. Reisiale antud kirjalike lubaduste all mõistetakse e-mailivahetust kliendiga, firma kodulehel asuvaid reisikirjeldusi, reisikataloogis või reklaambuklettidel asuvaid reisikirjeldusi. Kirjalikeks lubadusteks ei loeta suhtlusprogrammides (MSN, Skype) toimuvat kliendisuhtlust.
1.4. Reisilepingu alusel müüb reisikorraldaja Reisijale reisi, kes kohustub maksma selle eest kokkulepitud tasu.
1.5. Reisi hinna sisse kuuluvad ainult teenused, mis on kirjeldatud kataloogis, interneti kodulehel, kirjalikus pakkumises või arvel. Lepingu sisu ja reisi puudusi hinnatakse nende andmete alusel, midareisikorraldaja on reisi pakkudes ja reklaamides andnud.
1.6. Reisilepingu sõlmimisel on Reisija kohustatud informeerima AE Reisija isiku või soovidega seotud eripäradest: taimetoit või koshertoit lennukis, tervisealane puue, soov võtta kaasa koduloom või erimõõtmete ja kaaluga pagas jne. Kui reisija ei informeeri Reisikorraldajat sarnastest erivajadustest reisilepingut sõlmides, puudub tal hiljem õigus pretensioonidele
2. Reisilepingu sõlmimine ja reisi eest tasumine
2.1. Reisija ja Reisikorraldaja vaheline leping muutub mõlemale poolele siduvaks hetkel, kui reisija on välja valinud reisi ja tasunud Reisikorraldaja poolt määratud ettemaksu, mille suurus on sõltuv valitud reisi maksumusest.
2.2. Reisija tellimus muutub AE-le siduvaks peale ettemaksu laekumist.
2.3. Reisi eest tuleb tasuda ettemaks arvel märgitud kuupäevade jooksul peale reisi tellimist järgmiselt:
2.4. Kui reisini on rohkem kui 31 päeva, tuleb tasuda ettemaks, mille suurus on märgitud reisipaketi kirjelduses.
2.5. Kui reisini on 31-7 päeva, tuleb 3 päeva jooksul tasuda reisi kogumaksumus.
2.6. Kui reisini on vähem kui 7 päeva, tuleb kogu reisi maksumus tasuda koheselt.
2.7. Makse teostamisega kinnitab reisija, et on tutvunud AE reisitingimustega ja aktsepteerib neid.
2.8. Juhul, kui reisija poolt soovitud reis on välja müüdud, on reisijal võimalus registreerida end ootelehele. Reisikorraldaja ei garanteeri ootelehel olevate tellimuste kinnitamist. Ootelehel olevatele broneeringutele ei rakenda Reisikorraldaja broneerimistasu.
2.9. Reisija on kohustatud kontrollima arve kättesaamisel kuupäevade, kellaaegade jm. detailide paikapidavust vastavalt Reisija tellimusele. Ebatäpsuste avastamisel on Reisijal kohustus informeerida Reisikorraldajat ebatäpsustest 24 tunni jooksul pärast tellimuskinnituse saamist.
3. Hind ja hinnamuutused
3.1 Reiside puhul kuuluvad hinna sisse kõik teenused, mis on reisi kirjeldavates materjalides märgitud.
3.2 Reisi hinna sisse ei kuulu Reisija programmivälised kulutused kohapeal, tervisekindlustus ja viisa.
Hinna sisse ei kuulu ka toa pikendamine ärasõidupäeval. Vastavalt rahvusvahelisele hotellipraktikale tuleb toad vabastada kell 12.00.
3.3Kui Reisija ei kasuta mõnda hinna sisse kuuluvat teenust, ei ole tal õigust raha tagasi saada.
3.4 Hinnagarantii annab kaitse nende ootamatute hinnalisade vastu, mis on põhjustatud:
näiteks valuutakursside muutumisest või lennukikütuse hinna tõusust. Hinnagarantii võimalike
tulevaste hinnamuutuste suhtes kehtib juhul, kui kogu reisi maksumus tasutakse reisi tellimisel ja
reisini on sealjuures jäänud vähemalt 45 päeva.
3.5 AE on õigus reisipaketi hinda muuta ja hinnavahe tasumist nõuda Reisijalt juhul kui:
3.6. Muutuvad sihtkohamaa maksud, lõivud ja teenustasud, mis mõjutavad reisi hinda;
3.7 Muutuvad transpordihinnad või lennujaamamaksud, kütuse lisatasu;
4. Reisi tühistamine Reisija poolt
Reisijal on õigus tühistada Reis, eeldusel, et Reisija nõustub tühistamisega seotud kulutuste omapoolse tasumisega, järgmistel tingimustel:
4.1 Kui annulleerimine toimub varem kui 31 päeva enne reisi algust, on reisija kohustatudreisikorraldajale hüvitama summa, mis võrdub tasutud ettemaksuga.
4.2 Kui annulleerimine toimub 31-7 päeva enne reisi algust, on reisija kohustatud reisikorraldajale hüvitama 50 % – 100% tellimuse maksumusest.
4.3 Kui annulleerimine toimub vähem kui 3 päeva enne reisi algust, on Reisija kohustatud Reisikorraldajale hüvitama 100% tellimuse maksumusest.
4.4 Kui reisi annulleerib reisiseltskonna üks liige ja hind põhineb sellel, et grupis on kindel arv inimesi, on Reisikorraldajal õigus võtta muutusest tingitud lisatasu. Muutusest tingitud lisatasu maksmise eest vastutavad võrdselt nii reisi annulleerinud kui ka reisile minevad seltskonna liikmed.
4.5 Kui reisi ei ole annulleeritud, aga reisija jääb kohale tulemata või küll tuleb, aga ei saa reisile minna, kuna tal pole kaasas reisiks vajalikke dokumente või mõnel muul reisikorraldajast sõltumatul põhjusel, siis loetakse reisileping mõjuva põhjuseta ennetähtaegselt lõppenuks ning reisikorraldaja kohustused reisija ees täidetuks..
4.6 Reisikorraldaja ei hüvita reisijale reisi hinda kui reisija sissesõit mõnda reisil läbitavale maale on takistatud ja Reisija saadetakse piirilt tagasi seoses asjaoluga, et Reisija on nimetatud maal kuulutatud “persona non grataks” või Reisijal puuduvad nõuetekohased reisidokumendid (pass, viisa, ID kaart). Samuti kannab reisija ise tema tagasitoimetamise kulud sihtkohast
5. Reisija kohustused ja vastutus
5.1. Reisija on kohustus järgida reisi ajal AE reisi puudutavaid juhendeid ja reegleid,samuti hotellide ja transpordivahendite sisekorraeeskirju ning ametivõimude ettekirjutusi
5.2. Reisija ei tohi oma käitumisega häirida teisi kaasreisijaid. Seda reeglit jämedalt rikkunud Reisija võidakse reisile mitte lubada või reisilt kõrvaldada ja tal ei ole õigust reisi maksumuse tagasi saamisele.
5.3. Reisija vastutab kahju eest, mida tema tahtlik või hoolimatu tegevus põhjustab AE, kaasreisijatele või kolmandatele isikutele
6 Reisija õigus annulleerida tellimus mõjuva põhjuse ilmnemisel
6.1. Reisijal on õigus reis annulleerida ja reisiraha tagasi saada järgnevatel juhtudel:
6.2. Kui reisija haigestub tõsiselt või satub tõsisesse õnnetusse.
6.3. Reisijaga juhtub tõsine õnnetus, mis põhjustab suurt kahju isiklikule varale (tulekahju, loodusõnnetus vmt).
6.4. Reisijal on põhjendatud kartused turvalisuse kohta sihtkohas või sihtkoha naabruses tänu sõjategevusele, loodusõnnetustele , streikidele, poliitilistele rahutustele vm põhjustele. Annulleerimise aluseks võetakse Eesti ametivõimude ametlik seisukohavõtt olukorra kohta sihtkohas.
6.5. Mõjuval põhjusel annulleerimise korral on reisikorraldajal õigus tagastatavast summast maha arvata juba tehtud võimalikud otsekulud: trahvid hotellidelt, lennufirmadelt, viisa, kindlustus, välja ostetud lennupiletid jmt.
6.6. Ebameeldivuste vältimiseks soovitab A E reisijal sõlmida reisi tellimisel reisikatkemise kindlustuse.
6.7. Reisija on kohustatud viivitamatult reisikorraldajat teavitama ilmnenud takistustest. reisikorraldajat teavitatakse kirjalikult ning esitatakse tõend takistuste ilmnemise kohta meditsiiniasutuselt, tuletõrjelt, politseilt või kindlustusfirmalt. Tõend takistuste ilmnemise kohta tuleb reisikorraldajale esitada nädala jooksul.
6.8. Reisikorraldajal on õigus teha korrektiive ülejäänud reisijate majutamisel, kui üks nende reisikaaslastest on reisi annulleerinud kas siis mõjuva põhjusega või põhjuseta.
Reisikorraldaja õigus teha reisiprogrammis muudatusi
7.1. Kui reisikorraldaja ei saa endast sõltumatutel põhjustel järgida väljakuulutatud reisiprogrammi, on tal õigus muuta majutust, transpordivahendit, ajakava või teha reisiprogrammis muid muudatusi, mis ei muuda oluliselt reisi iseloomu ja kvaliteeti. reisikorraldajal on kohustus esimesel võimalusel reisijat teavitada toimunud muudatustest reisiprogrammis.
7.2. Vähese osavõtjate arvu puhul on reisikorraldajal õigus muuta ajakava, transpordivahendit ja marsruuti kui muudatused on reisi terviku seisukohalt lähtudes väheolulised. Väheolulisteks muudatusteks loetakse näiteks ooteaja pikenemine jätkulendudel, pikem ooteaeg (mitte üle 8 tunni) hotellidesse sisse ja välja registreerimisel. .
8.Reisikorraldaja õigus reis ära jätta
8.1. Reisikorraldajal on õigus reis ära jätta järgnevatel juhtudel:
8.2 Kui reisile pole kogunenud miinimumarv reisijaid, kelle olemasolu on reisi toimumise eelduseks. Reisikorraldajal on kohustatud kliente reisi ärajäämisest viivitamatult teatama.
8.3. Reisikorraldaja võimalused reisi läbi viia on pärast reisiprogrammi koostamist oluliselt muutunud tänu sõjalisele tegevusele, loodusõnnetustele, streikidele või poliitilisele olukorrale sihtkohamaas, mis ei luba Reisikorraldajal väljalubatud programmi turvaliselt läbi viia.
8.4. Vedaja, kes teostab reisijate kohaletoomise sihtkohamaale ja äraviimise sihtkohamaalt, annulleerib ootamatult oma lennud ja neid ei ole võimalik teiste lendudega asendada.
8.5. Kui reisikorraldaja jätab reisi ära reisijate vähesuse tõttu, on reisijal õigus saada uus samatasemeline reis sama hinnaga, kui korvava reisi korraldamine ei põhjusta reisikorraldajale põhjendamatult suuri kulutusi. Kui asendusreis on algsest odavam, tagastatakse reisijale hinnavahe.
8.6. Kui Reisija ei soovi asendusreisi, on tal õigus tagasi saada 100 % juba makstud reisirahast. Reisijal ei ole õigust lisakompensatsioonile.
9. Reisikorraldaja õigus lõpetada leping
9.1. Reisikorraldajal on õigus leping lõpetada, kui reisija pole kokkulepitud ajaks reisi eest tasunud.
10.Reisikorraldaja kohustused ja vastutus
10.1. Reisikorraldaja vastutab selle eest, et reisija poolt tellitud reis vastab kirjeldustele, välja arvatudreisikorraldajast mittesõltuvad asjaolud, sealhulgas paljude aastate keskmisest erinevad ilmastikuolud, sihtkohamaa ajutised või alalised reisi mõjutavad poliitilised otsused ja/või olukorrad, hotellide iseseisvad otsused remonttööde läbiviimiseks reisi kestuse ajal, jms.
10.2. Reiskorraldaja ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud Vääramatu jõu tõttu, sealhulgas, kuid mitte ainult loodusõnnetused, sõjad, streigid vms. Samuti kohaldatakse vääramatu jõu sätteid, kui reis jääb ärareisikorraldajast mitteolenevatel põhjustel.
10.3. Reisikorraldaja peab reisijale olulisest reisiteenuse muutmisest või reisi ärajätmisest ning selle põhjusest viivitamata teatama.
10.4. Reisikorraldaja vastutab reisija tervisele ja varale põhjustatud tõendatud kahju eest, kui see tulenebreisikorraldaja või tema esindaja tegevusest (tegevusetusest).
10.5. Reisikorraldaja ei vastuta kahju eest: mis on põhjustatud reisija enda tegevusest ja/või tegevusetusest või hoolimatusest.
10.5.2. mille on põhjustanud temast sõltumatud asjaolud (Vääramatu jõud).
10.5.3. mis on tingitud reisikirjelduses märgitud hotellis, liiklusvahendis vms. tekkinud ootamatust tehnilisest rikkest, samuti kahjude eest, mis on tekitatud hotelli personali või liiklusvahendi juhi tegevusega või tegevusetusega. Samas aitab reisikorraldaja tekkinud probleemi lahendada.
10.5.4. mis on tingitud reisija pagasi kaotsiminekust. Sellisel juhul vastutab vedaja. reisijal on võimalus vormistada pagasikindlustus.
10.6. AE ei vastuta selle eest, kui tema poolt vahendatav hotell pankrotistub, märgatavalt hindu tõstab või osutub muul viisil ebasobivaks. Samas on AE kohustus abistada reisijat olukorra lahendamisel.
11. Vaidluste lahendamine